وكيل اداره آگاهي در تهران
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

 

 

 

پليس آگاهي و يگان ناجا از يگان هاي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران هستند و اداره كل اطلاعات به عنوان معاونت رسيدگي و كشف جرايم ناجا كه در سال 1349 بر اساس اجراي قانون تشكيل شد. طرح ادغام نيروهاي پليس و سازماندهي خود پس از گذشت يك دهه از معاونت تحقيقات و كشف جرايم به نام معاونت آگاهي تغيير رويه داده است.

 

 

 

بخش دانش به سه بخش تقسيم شد. اداره كل مبارزه با جرايم جنايي به دو دسته مبارزه با جرايم خاص و جرايم رايانه اي تقسيم مي شود. به همين دليل اداره كل مبارزه با قاچاق كالا نيز با نام جديد اداره كل مبارزه با جرايم اقتصادي و تحت عنوان معاونت معاونت، تغيير نام داد و رويه آن را تغيير داد. مجموعه هاي متعددي تشكيل داد.

 

 

 

پليس آگاهي به عنوان يكي از معيارهاي قوه قضائيه وظايف مهمي دارد. وظيفه آن كشف جرايم جنايتكار است. در واقع وظيفه تحقيق، تحقيق، يافتن دلايل و شواهد كافي براي اثبات جرم در دادگاه را دارد. همچنين پليس امنيت وظيفه حفظ اسناد و آثار و جرايم دستگيري مجرم و نيز جلوگيري از فرار متهم را بر عهده دارد. انجام اقدامات مربوط به يافتن موجر يا هويت و كشف جرم و ماهيت جرم ارتكابي توسط مجرم وظيفه بسيار سنگين و حساس آگاهي است. از اين رو نيروها براي آگاهي و آشنايي با انواع جرايم جديد و امكان انجام تحقيقات علمي، پيوسته تحت آموزش و آموزش بين المللي هستند.

 

 

 

به پليس اطلاع داده مي شود تا مجرم را شناسايي و در صورت اثبات جرم به دادگاه تحويل دهد. مدارك و شواهد جرم را جمع آوري مي كند و همچنين آزمايش هاي پيشرفته اي را روي شواهد و شواهد به دست آمده از صحنه جرم انجام مي دهد. از جمله مدارك و وظايفي كه پليس آگاهي برعهده آن است، بررسي و بررسي علل و عوامل ارتكاب جرايم و تجزيه و تحليل آنهاست و همين فعاليت ها توسط يگان ويژه انجام مي شود.

 

 

 

مركز هويت پليس آگاهي بيش از 107 سال سابقه دارد و در اين ميان مي‌توان به بخش‌هاي مختلف ارائه دهنده گواهي سوء پيشينه، پزشكاني كه در اين مراكز مشغول به كار هستند و در تهران مطب دارند و مشغول خدمت به مردم هستند، اشاره كرد. مركز تشخيص هويت پليس آگاهي از اقدامات است. مانند صدور گواهي سوء پيشينه، تحقيقاتي كه در محل وقوع جرم، سرقت يا كمك به شناسايي اجسادي كه هويت آنها در جريان ارتكاب جرم از بين رفته است، از جمله كارتن خواب هايي كه باعث تحريف هويت به دليل اعتياد مي شود و استفاده مواد مخدر. و به چهره آنها تبديل شده است و به همين دليل هويت آنها از طريق پليس هويت اداره آگاهي شناسايي مي شود.

 

 

 

از جمله مواردي كه تعداد شكايات به پليس را افزايش مي دهد، پرونده هاي مالي، اموال مالباختگاني است كه به طرق مختلف مورد كلاهبرداري سودجويان قرار گرفته اند و سردرگم و مستاصل هستند و به دنبال راه حلي براي بازپس گيري پول هاي از دست رفته خود هستند. باد از دست رفته را در اسرع وقت برگردانيد. به همين دليل واريز وجه توسط شاكي به حساب كلاهبردار يكي از مواردي است كه توسط پليس آگاهي پيگيري مي شود.

 

كلاهبرداران با شهروندان تماس مي گيرند و با دروغگويي يا استفاده از روش هاي متقلبانه مانند مسابقه تلفني و ... براي دريافت جايزه نياز به واريز مبلغي دارند و به اين ترتيب استفاده از روش هاي كلاهبرداري و روش هاي فريبنده افراد را مجبور به پرداخت پول مي كند. و واريز وجه به حساب هاي مذكور مي سازند. در چنين مواقعي بايد آرامش خود را حفظ كرده و به بانك مركزي مراجعه كرده و پرينت كامل حساب خود را داشته باشيد و سپس به دفاتر خدمات الكترونيك قضايي مراجعه و شكايت خود را به عنوان كلاهبرداري ثبت كنيد. در پايان با اين مدارك و حكم قضايي به پليس آگاهي مراجعه مي كنيد. پليس آگاهي شماره يك تهران بزرگ يكي از بزرگترين سازمان هاي اطلاعاتي است كه در جرائم پيش آمده از جمله كلاهبرداري هاي بزرگ به شما كمك مي كند.

 

 

 

اداره آگاهي تهران بزرگ بزرگترين اداره اطلاعات ايران است كه با كمك نيروهاي زبده و ماهر پرونده هاي جدي را پيگيري و رسيدگي مي كند و پس از كسب مدارك و اثبات جرم به دادگاه ارجاع مي شود.

 

تمامي جرايم از جمله قتل، تجاوز جنسي و آدم ربايي، سرقت هاي مسلحانه، آتش سوزي هاي مصلحت آميز توسط پليس رسيدگي مي شود. پرونده هايي كه مربوط به مفقودين بوده و در حيطه وظايف اين اداره كل اطلاعات تهران بزرگ مي باشد. اظهارات مقامات ارشد پليس به دليل افزايش جرايم و همچنين گستردگي پرونده هاي كلاهبرداري و كلاهبرداري و رياست ويژه است.





:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: